13.nädal–Axalp ja Swiss lennufirma hoolduse külastus

Lumised mäed ja lennukite hooldus

See nädal oli täiuslik kooslus looduses matkamisest ja praktilisest õppest. Kuna Winterthuris lund hetkel pole ja tunnen lumest juba puudust, siis sel nädalavahetusel tegin ühepäevase matka Axalpi. Esmaspäeval osalesin kooli korraldatud ekskursioonil Swiss Lennufirma hooldustöökojas Zürichi lennujaamas. Mõlemad seiklused pakkusid midagi ainulaadset, jättes mulle unustamatud mälestused ja teadmised.


Taas natuke lumiseid mägesid ja matkamist Axalpis


Nädalavahetusel tegime sõpradega ühepäevase reisi Axalpi, mis on Brienzi lähedal asuv imeilus mägipiirkond. Rongisõidul avanesid kaunid vaated erksinisele Brienzi järvele. Brienzist viis meid buss mööda käänulisi teid mäest ülesse. Kui jõudsime Axalpi, tervitas meid talvine imedemaa. Kuigi pilved katsid terve oru, varjates järve, olid vaated ikkagi suurepärased.

Matk ise aitas tavalisest igapäeva rutiinist välja lülituda. Mida kõrgemale me jõudsime, seda suurejoonelisemaks muutusid vaated. Lund oli veel järgi päris palju, kuid tänu päikesele polnud väljas külm. Tagasitee alla oli sama nauditav ja ma ei suutnud igal sammul pildistamist lõpetada. Tagasiteel nautisime bussipeatuses unustamatut päikeseloojangut. Oranžid ja roosad toonid, mis peegeldusid lumega kaetud tippudel, moodustasid täiusliku lõpu päevale. See aga tähendas, et väljas läks kiiresti väga külmaks, õnneks tuli varsti buss ja saime uuesti sooja. Paar tundi  rongisõitu ja varsti jõudsimegi tagasi koju.









Koolireis Swiss lennufirma hooldusesse


Sel nädalal oli mul hoopis teistsugune seiklus - käisime kooliga Swiss lennufirma hoolduses Zürichi lennujaamas. Meid viidi hooldusangaaridesse, kus kontrolliti ja hooldati õhusõidukeid ja nende mootoreid. 

Ekskursioon algas kõigepealt ikka tutvustusest, reeglitest ja kiirest turvakontrollist. Edasi jagunesime väiksematesse gruppidesse.

Esimene peatus oli mootorite töökoda, kus nägime kõike alates kompaktsetest Airbusi mootoritest kuni Boeing 777 lennukites kasutatavate massiivsete reaktiivmootoriteni. Mootorite suurus oli uskumatu ja oli põnev teada saada, kui palju täpsust on vaja nende hooldamiseks ja parandamiseks. Tehnikud selgitasid oma tööd, näidates isegi kõige väiksemate mootorikomponentide keerukust.





Järgmisena külastasime paari suuremat angaari, kus lennukid läbisid rutiinset hooldust. Lennukid olid seal lihtsama hoolduse jaoks ning ühtegi seibideks võetud lennukit me ei näinud. See-eest tehti lennukitele lihtsat hooldust nagu vedelike vahetus, sõlmede määrimine ja ka siseruumide puhastamine. Võimalus ringi käia ja näha neid hiiglaslikke lennukeid lähedalt, nii seest kui ka väljast oli hea vaheldus teoreetilisele õppetööle. 

Angaarides oli neil üks Airbus A220-100, paar Airbus A320 ja ka üks mõned lennud teinud Airbus A330.

Pisike Airbus A220-100



Airbus A320


A330 vasakul ja A320 Paremal

Järgmistest seiklustest saate lugeda juba nädala pärast!

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

19.nädal–Eksamid

18.nädal–Basel ja Strasbourg ning rahulik õppimise nädal

15.nädal–Suusatamine Fiescheralpis