13.nädal–Axalp ja Swiss lennufirma hoolduse külastus
Lumised mäed ja lennukite hooldus
See nädal oli täiuslik kooslus looduses matkamisest ja praktilisest õppest. Kuna Winterthuris lund hetkel pole ja tunnen lumest juba puudust, siis sel nädalavahetusel tegin ühepäevase matka Axalpi. Esmaspäeval osalesin kooli korraldatud ekskursioonil Swiss Lennufirma hooldustöökojas Zürichi lennujaamas. Mõlemad seiklused pakkusid midagi ainulaadset, jättes mulle unustamatud mälestused ja teadmised.
Taas natuke lumiseid mägesid ja matkamist Axalpis
Nädalavahetusel tegime sõpradega ühepäevase reisi Axalpi, mis on Brienzi lähedal asuv imeilus mägipiirkond. Rongisõidul avanesid kaunid vaated erksinisele Brienzi järvele. Brienzist viis meid buss mööda käänulisi teid mäest ülesse. Kui jõudsime Axalpi, tervitas meid talvine imedemaa. Kuigi pilved katsid terve oru, varjates järve, olid vaated ikkagi suurepärased.
Matk ise aitas tavalisest igapäeva rutiinist välja lülituda. Mida kõrgemale me jõudsime, seda suurejoonelisemaks muutusid vaated. Lund oli veel järgi päris palju, kuid tänu päikesele polnud väljas külm. Tagasitee alla oli sama nauditav ja ma ei suutnud igal sammul pildistamist lõpetada. Tagasiteel nautisime bussipeatuses unustamatut päikeseloojangut. Oranžid ja roosad toonid, mis peegeldusid lumega kaetud tippudel, moodustasid täiusliku lõpu päevale. See aga tähendas, et väljas läks kiiresti väga külmaks, õnneks tuli varsti buss ja saime uuesti sooja. Paar tundi rongisõitu ja varsti jõudsimegi tagasi koju.
Koolireis Swiss lennufirma hooldusesse
Sel nädalal oli mul hoopis teistsugune seiklus - käisime kooliga Swiss lennufirma hoolduses Zürichi lennujaamas. Meid viidi hooldusangaaridesse, kus kontrolliti ja hooldati õhusõidukeid ja nende mootoreid.
Ekskursioon algas kõigepealt ikka tutvustusest, reeglitest ja kiirest turvakontrollist. Edasi jagunesime väiksematesse gruppidesse.
Esimene peatus oli mootorite töökoda, kus nägime kõike alates kompaktsetest Airbusi mootoritest kuni Boeing 777 lennukites kasutatavate massiivsete reaktiivmootoriteni. Mootorite suurus oli uskumatu ja oli põnev teada saada, kui palju täpsust on vaja nende hooldamiseks ja parandamiseks. Tehnikud selgitasid oma tööd, näidates isegi kõige väiksemate mootorikomponentide keerukust.
![]() |
Pisike Airbus A220-100 |
![]() |
Airbus A320 |
![]() |
A330 vasakul ja A320 Paremal |
Kommentaarid
Postita kommentaar