3. Nädal

Argipäev

See nädal möödus koolis kiirelt ning üsna samamoodi kui eelmine nädal. Ilm oli üsna vihmane, seega nädala sees mingeid erilisi tegevusi ei teinud.

Alpid🏔️

Möödunud nädalavahetusel, käisin ära oma kõige oodatumal reisil. Kuna ilmateade lubas ilusat ilma otsustasin veidi linnast põgeneda ja suunduda sügavale Šveitsi Alpidesse, külastades ühe päeva jooksul Grindelwaldi, Jungfraujochi ja Lauterbrunnenit. Seekord läksin reisile üksinda, sest teised said pileti ESN-i(Erasmus Student Network) poolt korraldatud reisile Interlakenisse ja Lauterbrunnenisse. Järgi mõeldes olen väga rahul, et läksin üksinda, sest nii sain teha kõike omas tempos ning nägin väga palju rohkem.

Grindelwald

Minu päev algas varakult, juba kell 5 hommikul asusin Winterthurist rongile, et sõita Interlakenisse. Juba sinna sõites paistsid rongiaknast vinged mäed ja järved. Kohale jõudes tegin väikse jalutuskäigu ning suundusin edasi Grindelwaldi. Grindelwald on küla Eigeri mäe jalamil ümbritsetud kõrgete tippude ja lopsakate roheliste heinamaadega. Kohale jõudes oli vaade nii lummav, et järgmised paar minutit vahtisin suu ammuli neid mägesid. Tegin väikse jalutuskäigu külapeal ning jätkasin oma teekonda Jungfrau mäe otsa.

Jungfraujoch

Grindelwaldist hüppasin rongile, et sõita üles Jungfraujochile, tuntud ka kui "the Top of Europe" eesti keeles "Euroopa tipp". Üles sõites muutus maastik üsna kiirelt–puud kadusid ning jäi ainult heinamaa ning enne kui arugi sain oli väljas juba täitsa lumine. Viimane 30 minutine ots sõidust läks läbi kivisse raiutud tunneli.

Kohale jõudes tabas mind karm tõde, kui muidu oli taevas pilvitu, siis ainuke pilv oli ikka just seal mäe otsas. Lootes, et pilv edasi liigub avastasin vahepeal muid asju. Näiteks käisin ära liustiku sees olevas jääpalees ning vaatasin ka jääskulptuure. Uurisin ka, mis seal poodides pakutakse, kuid midagi erilist silma ei jäänud. Proovisin uuesti, et äkki näen midagi vaate platvormilt, kuid lootusetult sest väljas oli ikka veel tihe pilv, meie kõrgusel.

Siin peaks olema pilve asemel ilus vaade liustikule

Natuke pettunult asusin siis alla tagasi liikuma, seekord Lauterbrunneni küla suunas. Astusin esimeses peatuses rongist välja sest vaade oli super. Kuna järgimine rong tuleb 30min pärast otsustasin veidi ringi jalutada ning nägin meest, kes mängis alpipasunat.

Rohkem peatusi ei teinud, sest rongi aknast nägi juba piisavalt ilusaid vaateid.

Lauterbrunnen

Juba varsti olingi väikses külas nimega Lauterbrunnen. Küla asub mägede vähel olevas orus ning ka sealt oli vaade lihtsalt nagu muinasjutust. Lisaks on Lauterbrunnen tuntud oma veejugade poolest, nendest kuulsaim ja uhkeim on Staubbachi juga. See juga voolab peaaegu 300 meetri kõrguselt kaljult alla. Edasi jalutasin läbi küla, nägin sinist jõge lehmi ja ilusaid maju.

Hakkasin vaikselt rongijaama poole jalutama, kui äkki nägin tuttavaid nägusid, nimelt olid ühikakaaslased ka parasjagu Lauterbrunnenis. Jagasime muljeid oma päevast ning pimedas sõitsime koos tagasi ühikasse.

Kui peaksite kunagi Šveisti sattuma, siis soovitan kindlasti vähemalt ühes eelnimetatud kohtades käia.