Ettevalmistus uueks väljakutseks

Alustuseks – kes, kus, mis?

Olen Joosep, õpin 2. aastat lennundustehnika erialal Eesti Lennuakadeemias. Sel sügissemestril lähen õpin Erasmuse programmi raames Šveitsis, ZHAW ülikoolis! Miks just Šveits? Kas sellepärast, et mul on liiga palju pappi mida kulutada? Ei, rahakott jääb peale reisi ilmselt väga hõredaks, aga olen kindel et saan sealt uusi kuldaväärt teadmisi, kogemusi ja ka tutvusi. Lisaks õppimisele tahaks vabadel päevadel võimalikult palju seigelda, nii Šveitsis kui ka naaberriikides. Eriti tahaks käia Alpides – saaks bucket listist ühe soovi kohe maha tõmmata. 😁
Kui olin sihtkoha valikus kindel esitasin taotluse ja motivatsioonikirja, valisin ained ja sõlmisin lepingud. Algul kartsin, et ei leia õppeaineid mida hiljem lennuakadeemias arvestataks, kuid minu õnneks pidin välja valitud ainete hulgast vaid ühe aine võtma vabaainena. Koos vabaainetega tuleb mul kokku 22 EAP-d.

Elukoht🏠

Kui kõik muu läks võrdlemisi lihtsalt, siis sama ei saa öelda elukoha leidmisega. Juunis läks ühikakohtade jagamiseks, kuid mina endale tuba ei saanud. Juulis uurisin veel mitmest ühikast, kuid ka seal vabu kohti polnud. Edasi otsustasin hakata kirjutama korterite üürikuulutustele, lõpuks kirjutasin kokku vist üle 50-ne kirja, kuid vastuseid tuli lõpuks ainult käputäis. Augusti keskpaigaks oli seis lootusetu, kuid küsisin veel abi ZHAW-ist ning juba nädal aja pärast sain päästva uudise. Täpsemalt tühistas keegi oma õpirände ning mina sain omale ühika toa, koolist vaid 600m kaugusel. 

Piltide ja kirjelduse järgi tundub ühikas väga viisakas. Ka üür oli väga normaalse hinnaga (Šveitsi kohta) 776CHF kuus. 

  • Eraldi tuba voodi, kapi, laua, kraanikausi ja palju muuga
  • Ühiskasutuses köök, dušš, WC, elutuba, pesumasinad, puhkeruum, jalgrattavarjualune, terrass koos grillimisalaga, muusikaruum, mängutuba.
  • Hinna sees on ka: vesi, elekter, internet ja koristus

Ainuke miinus oli hetkel see, et kogu 5 kuu üür tuli korraga maksta.

Reis✈️

Asjad mitu korda kokku ja lahti pakitud, olen reisiks valmis. Pidin kohvrisse pakkima ka söögi pühapäevaks, sest Šveitsis on kõik toidupoed pühapäeviti kinni. Juba homme hommikul sõidan Tallinnasse, et sealt lennata Riiga ning edasi Zürichisse. Maandun õhtul Zürichi lennujaamas, ning sealt pean sõitma rongiga ca 20 min Winterthuri rongijaama. Sealt edasi on mul valik, kas sõita bussiga 5 min ühikasse või jalutada ühikasse 15 minutit. Hetkel arvan, et peale mitut tundi istumist ei teeks 15 minutit värsket õhku paha ning lisaks saaksin natuke ka linnaga tutvuda. Ühikasse jõudes plaanin asjad tuppa ära panna ning kui olen söönud lähen ühika rõdule, sest nii imelik kokkusattumus kui see ka poleks toimub just seal ja samal õhtul tutvumisõhtu. Järgmine nädal on erinevad tutvustavad üritused ning õppetöö hakkab alles 16.09.
Uue nädala jooksul katsun leida telefonipaketi, uurida ühistranspordi kohta ning seigelda ringi.

Uutest seiklustest kirjutan juba nädala aja pärast! :)




Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

1. nädal

2. nädal